Peugeot 907 – sportowa klasa

W roku 2004 Peugeot zaprezentował nowy koncept luksusowego auta sportowego – Peugeot 907. Zwarta, elegancka sylwetka to zasługa studia Pininfarina, które znane jest z projektów Ferrari. Widać nawet wiele podobieństw pomiędzy tymi markami w ich pracach, ale francuski lew zachował swój charakterystyczny wygląd.

Wnętrze wykończone jest głównie skórą i drewnem. Na desce rozdzielczej znajdziemy analogowe zegary, co jest miłym wyjątkiem od wszechobecnej mody na elektroniczne wyświetlacze różnego typu. Ale i fani nowinek z krzemowej doliny się nie zawiodą. Do dyspozycji kierowcy jest ekran dotykowy, który stanowi interfejs do pokładowego komputera PC. Dzięki temu na pokładzie znajdziemy system nawigacji satelitarnej czy odtwarzacz plików MP3. O takich standardach jak kubełkowe fotele, czy mała, poręczna kierownica, świetnie leżąca w dłoniach nie wspominam.

Jednak wygląd to nie wszystko. Dla wielu, jak i dla mnie, ważniejsze jest serce, a w tym przypadku jest to silnik V12 o mocy 500KM, ma pojemność 6 litrów i powstał z połączenia dwóch 3 litrowych motorów. Auto waży zaledwie 1400 kg co oznacza, że na 1 KM przypada tylko 2.8 kg masy samochodu. Sekwencyjna skrzynia biegów posiada 6 biegów i znalazła się w dość nietypowym miejscu bo przed tylna osią. Zapomniałem dodać najważniejszą rzecz – napęd jest oczywiście na tylną oś.

Leave a Reply